AirBnB Thriller

26 oktober 2018 - Montevideo, Uruguay

We waren niet welkom.

Wij boekten in Parque del Plata bij een -zo aan de foto’s te zien- gemotiveerd gezin. Een “goddelijk”gezin, zo lazen we. Maar het adres op AirBnB bleek al niet te kloppen. Kan gebeuren, maar geef dat dan even door. Het werd afgedaan als een detail. Nu moesten we zelf achter het echte adres komen. Vervolgens ontvingen we een Email waarin op basis van privé overwegingen gevraagd werd of we op tijd vertrekken. Doen we altijd, maar is dit nu gastvrijheid?

Bij binnenkomst begroet een jonge herdershond ons wel erg enthousiast. De hond bijt en knauwt in alles wat los zit. De eigenaar is hem niet de baas.

Informatie over restaurants in de buurt: nooit van gehoord. 1 handdoek voor twee personen is overkomelijk, maar niet echt handig. De douche is niet bepaald schoon te noemen. Het gehele huis maakt de indruk alsof schoonmaken geen hobby is.

De kinderen komen thuis en de explosie van elektronische games begint. Gelukkig gaan we naar een restaurant. Bij thuiskomst bijt de hond in Dick zijn elleboog. Geen bloedend geheel maar wel pijnlijk en door hem bij zijn nekharen te grijpen voorkomen we erger. Gelukkig is na 09.00 uur in huis de meeste herrie verdwenen. Het ontbijt kan niet voor 09.00 uur, want op vrijdag is het weekend aangebroken en niemand wil zijn bed uitkomen. Dan maar zelf klaar maken. Uiteindelijk eten we wat we zelf hebben meegenomen en niet de koude koffie die ze ’s-avonds al klaar hadden gezet.

In de ochtend wacht de herdershond ons al weer op. Gelukkig kunnen we hem nog net de baas en sluiten hem op in de woonkamer. Daarna kunnen we onze fietsen buiten optuigen. In de consternatie vergeten we een ringslot, geen probleem, maar wel omdat er een sleutel in steekt van het andere slot.

Dit is alles wat we niet meemaakten bij zo vele AirBnB boekingen voorheen. Doe de wereld een plezier en stop dit adres.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. El:
    26 oktober 2018
    Halleluja! Inpakken en wegwezen. Brrrr!
  2. Margo:
    26 oktober 2018
    Wat een bizarre belevenis. Hoop dat de stad Montevideo een positieve indruk heeft achter gelaten.
  3. Sophie:
    26 oktober 2018
    Ik zou een thriller van een review op Airbnb achterlaten. Klinkt niet bepaald gastvrij. Wel oppassen met je elleboog indien die hond een wond heeft gemaakt!! Gelukkig is zuster Trudy nabij. Nu snel doorfietsen!
  4. Margrietha:
    Brrr
  5. André:
    26 oktober 2018
    Maar, je hebt wel 'n mooi verhaal... :-)
  6. Rob korenhof:
    27 oktober 2018
    Heel vervelend.Hopelijk zijn de verwondingen meegevallen.
    Gelijk maar review achterlaten om volgebde gasten te beschermen.
    Ik hoop dat het vervolg van de reis beter verloopt.
  7. Jan en lida:
    28 oktober 2018
    Altijd gezellig zo’n warm en huiselijk onthaal.
    Gelukkig is dit een uitzondering.
    😘