Naar Cordoba

16 april 2019 - Córdoba, Argentinië

De laatste etappe naar Cordoba is schitterend. Cordoba zelf is een prettige stad, met een ruim aanbod van leuke winkels.

De route van Cordoba naar Buenos Aires is niet echt fietsbaar, tenzij je het leven moe bent. We gaan daarom meteen op zoek naar mogelijkheden om onze fiets in BA te krijgen en dat is niet eenvoudig in Argentinië. Bussen weigeren ons mee te nemen, tenzij we de fietsen apart verzenden, maar dat lijkt ons te link.

Op zoek naar fietsdozen belanden we in een straat met bijna alleen fietswinkels en we kopen 3 dozen. Voor het transport regelen we een oude opa die een zo mogelijk nog oudere pick-up heeft. We boeken hem ook meteen voor het transport naar het vliegveld.

In Cordoba stad bevindt zich een jezuïeten museum met een collectie van aloude Elsevier geschriften.

1. Joke Hofman:
    16 april 2019
    Zelfs in Argentinië moet je het hebben van de oudjes! Ik hoop dat je fietsen goed aankomen en jullie ook. Geniet er nog even van! Liefs XX
  2. Emma:
    16 april 2019
    Er wordt met smart op jullie gewacht! Beso
  3. Rob:
    16 april 2019
    Lekker knutselen weer met die fietsen. En hoppa, in de dozen! Goede reis naar BA en geniet er nog even van. Hier is de lente nu echt begonnen.
  4. Rob korenhof:
    16 april 2019
    Jullie ook alvast goede Paasdagen. Ik weet niet of dit nog gevierd wordt in Argentinië.
  5. El:
    16 april 2019
    Wat fijn dat jullie laatste fietstocht een mooie was. Jullie zijn wel creatief met kurk, karton en plakband geweest zeg! Het thema was vast: techniek! Daar kunnen Peter en Ellen nog een puntje aan zuigen.
  6. Ria Stijger:
    17 april 2019
    Einde van jullie fietstocht in Zuid-Amerika is bijna in zicht. Wat is de tijd snel gegaan. Gezellige Paasdagen🐰🐤🐓 en goede reis naar Europa. 😘
  7. Jan Korteweg:
    21 april 2019
    Beste Dick en Trudy, afgelopen donderdag tikte Sophie mij in een Rotterdams etablissement op de schouder. Van haar hoorde ik van jullie nieuwste avontuur, dat intussen bijna afgelopen is. Leuk om jullie berichten toch nog als mosterd na de maaltijd te genieten. Veel succes bij de laatste loodjes!
  8. Trudie Korenhof:
    21 april 2019
    Beste Jan, als fietsfanaat hadden we jou wel eerder op de hoogte kunnen brengen! Zeker omdat je complete generaties van ons les hebt gegeven. Misschien een presentatie later?
  9. Jan Korteweg:
    23 april 2019