Florianopolis

8 oktober 2018 - Florianópolis, Brazilië

Vanuit Blumenau reden we via Brusque naar Tijucas. Dat ging erg voorspoedig totdat we bergen tegen kwamen. Bergwegen worden in Brazilië bij voorkeur over een kort traject aangelegd.

Vanuit Trijuca de 101, een rijksweg, op. Dat rijdt lekker door, maar is wel een uitlaatgas aangelegenheid en op de brede vluchtstrook moet je blijven uitkijken. Een Braziliaan in een luxe bolide gaf aan dat we even moesten stoppen. Het bleek de zoon te zijn van de vrouw die ons in Blumenau had gehuisvest. Daar troffen we hem niet, maar op de rijksweg kon het natuurlijk niet missen. Al snel voegde de politie zich erbij met iets wat niet op een klapperpistool leek. Maar ook zij waren vriendelijk.

In Brazilië is het bijna onmogelijk een kop thee te bestellen. Iedereen drinkt op elk moment koffie en dan vergiftigd met veel suiker. Culinaire hoogstandjes zijn we nog niet veel tegengekomen, maar veel ingrediënten smaken van zichzelf prima.

Het overnachtingsadres is in Lagoa da Conceicao. Daar zaten de apen in de achtertuin.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Alida van de Breevaart:
    Al veel rijst gegeten ?
  2. Emma:
    9 oktober 2018
    Breng een bezoek aan de Mercado Público: goede hap gegarandeerd.
  3. Rob:
    9 oktober 2018
    Klein Benidorm met die hoogbouw! Uitkijken met die apen in de achtertuin. De politie heeft niet voor niets iets dat niet lijkt op een klappertjespistool... En culinaire hoogstandjes met rijst zal je idd niet veel tegen komen. Aan de andere kant: honger maakt rauwe bonen zoet. Desalniettemin: laat het jullie vooral smaken!
  4. Willemijn:
    10 oktober 2018
    Wat ontzettend leuk dat je in Blumenau bent geweest! En florianopolis ook een heerlijke plek, fijn om te lezen dat het goed gaat.
  5. Mauricio henrique lutz rosa:
    10 oktober 2018
    hi mates, thanks to meet you guys here in brazil at my hostel, have a good trip ! inspiration god bless