Francois et Emmanuelle

19 mei 2019 - Lyon, Frankrijk

We zijn net te laat voor het office du tourisme in Vienne dat sluit om 12.30 uur, maar de WiFi werkt nog wel. Het aanbod van hotels jn Vienne en Lyon is niet overweldigend. Voor AirBnB zijn we te laat. Een fietsenmaker komt langs en vraagt nieuwsgierig naar onze fietsen.

Dan dient zich een jong Frans koppel aan die vraagt of we een tour maken. We leggen uit waar we gefietst hebben. Zij komen spontaan met het aanbod om bij hen te komen logeren in Lyon. We doen dat op voorwaarde dat wij hen een etentje mogen aanbieden. Francois en Emmanuelle wonen in dat deel van Lyon waar de Rhône en Saone samenvloeien, de Confluence. Het adres is eigenlijk eenvoudig te vinden en de wijk blijkt supernieuw en futuristisch van opzet. In een enorm winkelcentrum nabij, vinden we met hun hulp enkele Michelin kaarten voor het vervolg van onze tocht.

Nog diezelfde avond gaan we met hen eten in restaurant du soleil. De specialiteit heet Quenelle de Brochet. Het smaakt eigenlijk uitstekend.

Francois gidst ons door de binnenstad van Lyon en de stad maakt een erg prettige indruk op ons, echt iets voor een lang weekend. Vreemd dat iedereen altijd naar Parijs gaat.

Zondag gaaan we de stad in naar het office de tourisme. Helaas is op zondag veel gesloten maar niet het musee des beaux arts. Na het louvre het meest imponerend qua collectie.

Na de Rhone gaan we onze weg vervolgen via de Saone.

1. El:
    19 mei 2019
    Wij hebben we stad jaren geleden al ontdekt. Het is er inderdaad heel prettig verblijven. Op ons verlanglijstje staat nog een keer het "Fete des lumieres" ieder jaar rond 8 december (onbevlekte ontvangenis), wanneer de hele stad op feeërieke wijze verlicht wordt.
  2. Rob korenhof:
    19 mei 2019
    Moet wel bijzonder zijn de verschillen tussen Europa en Zuid Amerika zo snel achter elkaar mee te maken.Zijn jullie al weer aan Europa gewend?
  3. Rob korenhof:
    19 mei 2019
    Hoi Dick en Trudie, moet wel een bijzondere ervaring zijn om zo snel 2 verschillende werelddelen achter elkaar te ervaren. Zijn er grote verschillen?
  4. Sophie:
    20 mei 2019
    Leuk weer dat jullie spontane overnachtingen maken bij gastvrije mensen! Mooi daar!
  5. Alida van de Breevaart:
    22 mei 2019
    Ik heb jullie reisverhalen moeten missen in onze vakantie. Ik heb ze terug gelezen. Weer mooie foto,s en verhalen.
  6. Margrietha:
    27 mei 2019
    Weer een lekker spontane actie! Bravo!