Hallelujah Kameraden

24 oktober 2018 - Rocha, Uruguay

Uruguay doet aan Cuba denken. Een links regime dat moderne ontwikkelingen wat tegenhoudt. Auto’s zijn niet zelden ouder dan 20 jaar. Aan de kust wonen mensen in een soort van hippie gemeenschappen in eigengebouwde huizen en in pogingen tot zelfvoorziening. Het heeft hen er nog niet toe kunnen verleiden om te gaan fietsen. Ogenschijnlijk gebeurt er ook niet veel. In ieder geval is het rustig en ze gedragen zich meer op de weg. Onderweg is er geen koffietentje te vinden en het lijkt geen nationale sport om je af te vragen wat deze rare buitenlanders zouden willen drinken of eten, want het ontbijt is -vergeleken met Brazilië- erg mager. De panaderia om de hoek verkoopt tegelijkertijd best veel lekkers.

Via booking komen we in een “leer jezelf kennen” hostel in Rocha terecht. De wierook komt je tegemoet. De muziek is niet zomaar top 40, maar geeft een bewustzijnsverruiming of was het toch de wiet? We maken van deze heilige plek een fiets drive-inn.