Ripio

2 december 2018 - Cochrane, Chili

We besluiten vanuit Cochrane naar Coyhaique met de bus te gaan omdat dit deel van de Austral route niet geplaveid is “ripio”. Dat leidt ertoe dat je de hele dag aan het stuiteren bent, niet snel kunt afdalen en je soms onderuit glijdt. Woensdag vervolgen we dan het fietsen naar Puerto Cisnes waar de ferry naar Chiloe-eiland vertrekt.

De sites die ons begeleiden op reis zijn onmisbaar. Via Maps.me zijn alle kaarten van zuid-Amerika gedownload.

I Overlander geeft exact aan waar je kunt overnachten. Off-line, gebaseerd op gps, vind je de meest creatieve slaapplekken, zoals politieposten, bushokjes, maar ook een kampeerplaats uit het zicht.

Warmshowers heeft nog weinig opgeleverd. De discipline om te antwoorden is niet zo groot.

Verder natuurlijk booking.com en AirBnB.

1. Margo:
    3 december 2018
    Volgens Wikipedia heeft Cohayque een van de mooiste landschappen van Chili. En José Aquilar is er geboren (Wie?). (Een bekende? wielrenner).
    Heel goed plan om met de bus te gaan!
    Kom je zonder valpartijen beneden.
    Veel plezier vandaag!
  2. Alida van de Breevaart:
    3 december 2018
    Hoe is de verhouding van fietsen, varen en de bus in km tot nu toe?
    Wat is de temperatuur ?
  3. El:
    3 december 2018
    Natuurlijk Margo, José Luis Rodriguez Aguilar! Bijnaam:Pipo. Wie kent hem niet? In dat ruige gebied leer je pas fietsen. Handig zulke sites! Wisten jullie er van voor dat je op pad ging, of hebben jullie tips onderweg gekregen?
  4. Trudie Korenhof:
    3 december 2018
    Patagonie is zwaar door de combinatie van wind, slecht wegdek en steile hellingen.
    Veel fietsers die we tegenkomen hebben een lichte bepakking op een mountainbike en fietsen aleen de Chileense Austal route van 1.250 km. De sites hebben we van de Zwitser die ook instructeur van het leger was.