Titicaca Copacabana

14 februari 2019 - Copacabana, Bolivia

Met een taxi reden we door La Paz naar de bus voor Copacabana. De straten waren zo steil dat er zigzag gereden moest worden. Copabacana riep weinig associaties op met de song van Barry Manilow. Eigenlijk was het stadje ook een verzameling willekeurig uitgestalde bouwmarktproducten.  We kwamen er twee andere Nederlanders tegen uit Brabant die ook aan het reizen waren.

De volgende ochtend vaarden we naar Isla de la Luna met een wat gammele schuit. Voordat we bij ons hostal aankwamen dienden we eerst nog het eiland over te klimmen. De familie die het verhuurde stamde zo te zien in rechte lijn van de Inca’s af. Heerlijk eten, super rustig en later kwamen twee Chileense meisjes ook logeren in het hotel.

Om niet weer de supergladde bergkam over te steken, charterden we Roberto die een houten bootje had om ons de volgende ochtend naar het grotere eiland te brengen.

Isla del Sol was landschappelijk gezien interessanter en daar ontmoetten we weer een koppel waarmee we kerst gevierd hadden in Bariloche.

1. Sophie:
    14 februari 2019
    Wow weer een bijzonder inkijkje. Prachtig ook al die kleurrijke kleding!
  2. Alida van de Breevaart:
    15 februari 2019
    sfeervolle foto,s.
  3. Ellie:
    15 februari 2019
    Avontuurlijk weer en mooi!
  4. Ria Stijger:
    16 februari 2019
    Wat een prachtige foto's weer, o.a. regenboog boven het water.
    Mooi om te verblijven tussen de mensen van Indiaanse afkomst, oorspronkelijke bewoners!