Vennbahn

24 juli 2018 - Sankt Vith, België

De vriend van het meisje van het logeeradres raadde ons aan niet naar het begin van de Vennbahn in Aken te rijden, maar direct door te steken vanaf Vijlen. Dat betekende in de praktijk een rit van 28 km met flinke kuitenbijters. Je passeert dan illustere plaatsen als Moresnet, ooit een zelfstandig “land”. De mensen praten soms Frans, soms Duits, soms Nederlands, maar meestal koeterwaals.

Eenmaal op de Vennbahn is het leed grotendeels voorbij omdat het stijgen beperkt is, maar geleidelijk aan wel de 560 meter bereikt. Het is geen filerijden, maar sommige trajecten zijn behoorlijk druk met complete families en veel wielrenners en elektrobikes.

Sankt Vith is onze logeerplaats, maar dat blijkt toch nog 6 km verder in Roth te zijn, totaal 106 km bloody hot. Het onderkomen is mooi en sauber:

Mw. Anneliese Rosengarten, Gangolferstrasse 14, Roth bij Sankt Vith, 0032-80862460

1. Corrie:
    24 juli 2018
    Dat is niet mis.. ..106 km met deze temperaturen. ... Ik doe het jullie niet na.
    Die heerlijke taartjes hadden jullie wel verdiend! Groeten Corrie
  2. El:
    24 juli 2018
    Toch stiekum de trein gepakt?
  3. Wouter Wadman:
    25 juli 2018
    Fijn om te lezen dat jullie onderweg zijn en de eerste landgrens zijn gepasseerd! Goede reis en ik blijf jullie volgen! Groeten, Wouter
  4. Trudie Korenhof:
    26 juli 2018
    Wouter, zit je nu in Egypte?
  5. Evert Kleine:
    25 september 2018
    We deden de Vennbahn in omgekeerde richting op onze tocht vanaf Keulen via Rijn/ Moezel Trier naar Aken-(Heerlen) Geweldig mooie route, echt een toppertje!