Chez Fabienne et Maurizio

10 juni 2019 - Zurich, Zwitserland

Vanuit de Jura daal je 15 km aan een stuk naar Yverdon waar de Mittellandroute je langs meren voert. Aan de Bielersee, In Biel, op de taalgrens van het Frans en Duits in Zwitserland, troffen wij onze reispartners van het schip “de Litani” die ons van Barcelona naar Brazilië bracht. Dat Fabienne en Maurizio leuke en grappige mensen waren wisten we inmiddels, maar Biel bleek ook een leuke stad.

Fabienne had er echt een verwenweekend van gemaakt met een hernieuwde kennismaking met Zwitserse specialiteiten als kaasfondue met kirsch, maar ook tiramisu. In het schitterende appartement was ons verblijf kort en krachtig. Een zoon van Maurizio was herstellende van een val met paragliding.

Een andere reispartner van de Litani, Pascale uit Luxemburg, was met een boot naar zuid-Georgië, een eiland richting Antarctica gevaren. Dat zeiljacht sloeg jammerlijk genoeg om op weg terug naar Uruguay en 2 van de 6 passagiers verdronken. Pascale had geluk door zich gewond 6 uur aan het zeiljacht vast te houden om alsnog te worden gered door een boot in de buurt.

2e Pinksterdag was het bijna aan een stuk regen en alles was gesloten. Twee bejaarde Zwitserse dames wisten wel raad en brachten ons naar de eetzaal van het bejaardentehuis waar de koffie en de taart prima was.

1. Alida van de Breevaart:
    10 juni 2019
    Een mooie telefooncel met WC, waren er nog Nederlandse boeken ?
  2. Rob korenhof:
    10 juni 2019
    Handig die oudjes overal goed voor!!
  3. Margo:
    11 juni 2019
    Weer lekker gegeten voor de rit naar Zürich.