Neckar, Rijn en Ahr

25 juni 2019 - Insul, Duitsland

De Neckar radweg loopt door een mooi dal met veel bezienswaardige plaatsen. We volgen vanaf Heidelberg de Badische weinstrasse, veel mooier dan het Rijndal. Maar vanaf Bingen ontkomen we er niet meer aan: trosjes elektrische fietsers, matige fietspaden en vaak industrielandschappen. In Koblenz slapen we bij Susanne die we leerden kennen via warmshowers.

Gelukkig verlaten we de Rijn weer bij Sinzig. Het Ahrdal is wijnbouwgebied maar gelukkig serveren ze ook Hafenweissen. Vanaf het einde van het Ahrdal gaan we morgen verder door de Eiffel naar Monschau voor aansluiting op de Vennbahn.

1. Margo:
    Mooi vakantielandschap!
    Voldoende tappunten onderweg?
  2. Trudie Korenhof:
    25 juni 2019
    Het is niet te harden zo heet!
  3. El:
    25 juni 2019
    Jullie houden je goed aan het hitteplan! Van de Riesling en de Spätburgunder, via de Trollinger naar de Hefenweizen!
  4. Sophie:
    25 juni 2019
    Vannacht koelt het weer een beetje af gelukkig. Ik heb net de Duitse vlammenwerpers van Rammstein in de Kuip overleefd.
  5. Alida van de Breevaart:
    26 juni 2019
    Hildegard van Bingen heeft hier haar eigen nonnenklooster opgericht. Een bijzondere vrouw . Componist en heeft spelt op de kaart gezet. Ze hebben heerlijke likeur in de winkel van het klooster.