Met landcruiser naar beachhouse

27 september 2018 - Praia Grande, Brazilië

Beat neemt zojuist zijn “nieuwe” Toyota landcruiser in ontvangst, gekocht van het Braziliaanse leger. Een lid van de Braziliaanse wegenwacht heeft de auto weer tiptop gemaakt. Wij hebben de primeur en rijden naar zijn beachhouse. Zodra we een helling afrijden, slaan we plotsklaps af op een hobbelig pad met uitzicht op een afgrond. Beat blijkt eerder in deze auto’s gereden te hebben in Sahara tours en in de Amazone. Als instructeur voor parachutisten heeft hij het Braziliaanse leger leren kennen.

Het beachhouse is er voor de verhuur aan rijke Brazilianen. Dat blijkt want het huis staat pal aan het strand. Je loopt de tuin uit het strand op en anders duik je in het zwembad. Bij verhuur krijg je er een kok(kin) bij en een onderhoudsman. Het beachhouse is zeer smaakvol ingericht en van alle gemakken voorzien.

Vrijdag, morgen 28 september zet Beat ons af in Praia Grande, zuidelijk van Santos, waar we weer op de fiets stappen. We boeken pas een onderkomen en route zodra we weten hoe ver we komen, want om 18.00 gaat in Brazilië het licht uit. En, ofschoon niet meer bij een grote stad, fietsen we alleen met daglicht want niet iedere Braziliaanse chauffeur heeft zijn bril op bij het rijden.

1. Margo:
    27 september 2018
    Heerlijk genieten! Jullie worden er romantisch van.....
  2. Sophie:
    28 september 2018
    Mooi plekje! Zet hem op morgen!
  3. Sophie:
    28 september 2018
    Mooi plekje! Zet hem op morgen!
  4. Rob:
    28 september 2018
    Ziet er fraai uit; met jullie neus in de boter gevallen! Goed dat die Beat ook op dat containerschip zat
  5. Astrid:
    28 september 2018
    Wat een fantastisch avontuur! Prachtige foto’s en mooie verhalen. Leuk dat ik van een afstandje met jullie mag meegenieten. Geniet van de passionele mensen, het lekkere eten en de natuur. Zit er nog een lesje samba dansen in tijdens jullie reis?
  6. Alida van de Breevaart:
    Hoi,
    Wat hebben jullie al veel gezien in korte tijd. Mooie foto,s en fijne mensen. Wat een mooie reis. Veel reisplezier .
  7. Trudie Korenhof:
    28 september 2018
    We gaan de tango dansen in Buenos Aires bij de familie van Javier.
  8. Emma:
    28 september 2018
    Bom dia garotos. Tudo bom? Tudo optimo? We hope you both have a really good and safe trip.
    You should eat: pão de queijo, moqueca and everything with acai
    You should drink: caipirinhas!
    We have a lot of contacts in the South of Brazil, we will let you know.

Liebe Grüsse aus Zürich,
    Em en Javi
  9. Wouter Wadman:
    Wauw super mooi!!
  10. Ria Stijger:
    30 september 2018
    Wat een belevenissen tot nu toe. Zo'n prachtige omgeving.
    Genieten mee door jullie verslag en mooie foto's. Top.👍😃
    Ton en Ria
  11. Trudie Korenhof:
    30 september 2018
    Het Atlantisch tropisch regenwoud is ook erg mooi met veel verschillende planten, dieren en bomen.