El Calaviente

23 november 2018 - El Calafate, Argentinië

Om de touringcar autobaan naar Torre del Paine te vermijden met de fiets, hebben we geluk en een bus wil ons meenemen naar Cerro Castillo. Dat is heel ongewoon, want de standaard is “no biciclettas”. In Cerro gaan we door de Chileense douane en in Argentinië meteen 7 km modderweg en regen. Omdat we aardig op weg geholpen zijn, besluiten we 135 km door te rijden naar Esperanza waar een hotel is. Voor de rest is het gebied op een eenzame boerderij na volkomen verlaten.

De volgende dag op weg naar een “workers station” tegen de wind in. Trudie steekt haar hand omhoog zodra er een bestelbus aankomt en…………….de pakketbezorger van de Correios neemt ons mee, direct naar El Calafate. Dat scheelt een overnachting in een schuur. Hij blij met een half dagloon van ons en wij blij.

Vanuit El Calafate maken we een dagtrip naar de gletscher Perito Moreno, echt de moeite waard.

1. Rob:
    23 november 2018
    Dus toch maar een busje gepakt .... En zelfs 2x! Kost een paar centen, maar daar staat dan wel een stuk comfort tegenover. Gelijk hebben jullie, overnachten in een schuur is ook niet alles.
  2. Margo:
    23 november 2018
    Charme geeft vleugels of .... kilometers minder fietsen. Zijn douaniers ook charme gevoelig?
  3. Sophie:
    23 november 2018
    Mooie omgeving zeg!! El Calafate, hoop dat dat betekent dat jullie weer beetje op geCalafatert zijn ;)
  4. Ria Stijger:
    23 november 2018
    Hebben bewondering voor jullie doorzettingsvermogen en optimisme en wat een prachtige foto's weer, Geweldig top👍😍
  5. Astrid:
    23 november 2018
    Wat een prachtige foto's!!! Mooi landschap. Verstandig om de bus te nemen.
  6. Joke Hofman:
    23 november 2018
    Het is even trappen, maar dan zie je ook wat......zo mooi! Prachtige foto's, geniet er maar lekker van! Liefs, Joke XX
  7. Emma:
    25 november 2018
    Nog een golfslagbad meegemaakt na het afbreken van een stuk van de gletsjer?
  8. Marja:
    27 november 2018
    We volgen jullie op de voet en hebben met de collega's onderling zoveel bewondering voor jullie. Top!!