Entre Vulcano y Lagos

17 december 2018 - Ensenada, Chili

Na 97 km slapen we in Puerto Montt bij Doris die vloeiend Duits spreekt als 5e generatie emigrante. De Duitse schoonmaakgewoonte is al aardig weggesleten. Haar wat schuchtere metgezel is een getraumatiseerde kat, meegenomen van de boerderij. De slaapkamer heeft wat claustrofobische trekjes, maar Doris is verder niet de moeilijkste. Bij de deur staan wel 6 dozen van de nabije pizzeria en het is duidelijk waar Doris deze heeft gelaten.

De volgende dag een korte rit naar Puerto Varas waar we in een kasteeltje terecht komen waarvan wij de eerste gasten zijn. Een geweldig uitzicht over de stad tegen gereduceerd tarief. Het mooiste hostel waar we ooit sliepen, gerund door een wat knullige maar altijd vriendelijke familie die ook niet weet waaraan ze begonnen zijn.

Het gebied is bijzonder mooi met meren en vulkanen, ook al uitgeroepen tot de beste omgeving om te wonen door Chilenen. Vele Duitsers gingen hen voor, zodat we terecht kunnen bij een konditorei en op weg naar Ensenada apfelstrudel kunnen eten. We ontmoeten een Amerikaans meisje, een Argentijnse jongen, een familie uit Uruguay, twee Duitsers op de fiets en een gecombineerd Argentijns / Russisch stel dat ons een lift geeft met hun huurauto naar het allereerste natuurpark van Chili.

1. Sophie:
    17 december 2018
    Ben nu wel erg benieuwd naar Doris en haar getraumatiseerde kat haha.
  2. J Rietveld:
    18 december 2018
    Wat een mooie foto's altijd.
    We genieten mee hoor.
    Super avontuurlijk.
    All the best. Joost Rietveld.
  3. El:
    18 december 2018
    En hebben jullie die schuchtere gato een beetje van z'n trauma af kunnen helpen dmv een fijne aaisessie?
  4. Rob korenhof:
    18 december 2018
    Ziet er schitterend uit.Wonen daar veel mensen?of is het verder ddaar uitgestorven en verlaten.Wanneer hebben de Chilenen zelf vakantie?
  5. Marco:
    20 december 2018
    It was a pleasure meeting you both! A real adventurer couple. It was nice to hear some of your other travel stories. All the best for the rest of the trip!
  6. Marco:
    13 januari 2019
    Hi Gertrude! Hope you are enjoying the rest of your trip. I saw you are in Argentina now, that's great!
    It would be nice to keep in touch through email or Whatsapp, here is mine: forcoxr(at)gmail(dot)com Cheers!