Van Bariloche naar San Martin de los Andes

28 december 2018 - Bariloche, Argentinië

In ons hostel in Bariloche huizen ook wat Britten waarmee we 1e kerstdag vieren. Alleen hun tempo van alcoholconsumptie kunnen we niet bijbenen. Een echtpaar is al 19 maanden op reis. In het hostel slapen we 1 nacht in de dormitory vanwege onbeschikbaarheid van een aparte kamer. Dat gaat goed totdat in de vroege ochtend 1 jongen onbedaarlijk gaat snurken.

We bezoeken Colonia Suisse, een wat kitsch aandoend eetfestijn in de bergen. De busreis ernaar toe is eigenlijk nog het leukst, behalve de abnormale drukte in de bus. We vervolgen onze weg naar San Martin de los Andes, althans naar de 1e stop: Villa de Angostura. Onderweg halen we twee jonge Russen in die de Carretera gaan fietsen. ’s-Nachts slapen we in het Dodo pension, een superleuk huis met dochtertje van 1 en zwarte stoeikat.

De route van Angostera naar San Martin en verder is bekend als de Ruta de 7 Lagos. Er zijn veel meren dus zoek maar uit. We halen steeds meer jonge Argentijnen in die zijn gaan lopen op een helling. Ofschoon het gehele traject met een beetje doortrappen in 1 dag gefikst kan worden, rekken de lokale fietsers het op tot een 4-daagse overlevingsact. De camping waar we op zo’n 25 km van San Martin slapen is behoorlijk stoffig, zonder warm water en zonder veel vlakke plekken. Morgen naar San Martin waar we 2 dagen blijven om niet op oudejaarsavond voor de Chileense grens te staan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rob:
    29 december 2018
    Brritten moet je ook niet proberen bij te houden met alcohol, vrij kansloos. Tocht met ontberingen weer: stof en geen warm water. Mooi dat de "oudjes" die jonge Argentijnen bergop full speed inhalen. Een fijne jaarwisseling alvast!
  2. Alida van de Breevaart:
    30 december 2018
    Mooie Kerstkaart.
  3. Emma:
    30 december 2018
    Ik heb jullie nou nog nooit onbedaarlijk horen snurken... Die Britten beter bijhouden met oud en nieuw dan zullen jullie vast beter slapen ;-)