Cafayate naar Anillaco

6 april 2019 - Anillaco, Argentinië

We ontmoeten Claes een Belg die nog jong is en door Zuid-Amerika toert. Na zo’n 80 km zijn we in Santa Maria. Van Santa Maria naar Hualfin is een lange rit van 115 km met veel tegenwind, nauwelijks cafe’s onderweg en sommige wegdelen 30 km kaarsrecht door een woestijnlandschap. Omdat het geregend heeft en flink ook, kunnen we soms niet doorrijden, maar wel waden op onze blote voeten.

De volgende dag rijden we zeer snel de eerste 90 km maar dan draait de wind en wordt stormachtig. Via I Overlander belanden we bij de kroeg van Ricardo in San Blas waar we mogen overnachten en “dineren”. Zo aan de prijsbokalen te zien is Ricardo Argentijns topvoetballer geweest. Uit nadere informatie blijkt dat hij scout van topvoetballers is geweest. Na een uur valt de elektriciteit uit, iets wat we al vaker hebben meegemaakt. Met kaarslicht bereidt Ricardo een topmaaltijd voor ons.

De volgende dag via Aimagasta naar Anillaco. Via booking hebben we bij de Automobile Club Argentina geboekt. Een abnormaal groot complex lacht ons tegemoet. De godvergeten ambtenaar achter de balie is echter niet in beweging te krijgen en weet ook van geen boeking. De reservering op mijn laptop kan hij niet omheen. Met buitenlanders wordt hij toch wat onzeker en onze fietsen worden safe opgeborgen. Veel vormen van openbare dienstverlening in Argentinië zijn onbetrouwbaar. Het is friends and family wat telt.

1. Ria Stijger:
    6 april 2019
    Barre tocht hebben jullie weer gehad, op blote voeten door de modder! De laatste loodjes in Zuid-Amerika wegen het zwaarst, maar het gaat lukken! Succes.
  2. Margrietha:
    Haha, gaaf hoor!
  3. El:
    6 april 2019
    Dit is beslist geen bejaardenreisje 😱
    Ik wist niet dat er ook een blotevoetenpad opgenomen was in de route.
  4. Marije:
    15 april 2019
    Jullie reis ziet er fantastisch uit! Groetjes uit Rotterdam
  5. Marja:
    16 april 2019
    Dat is zwaar zeg door dat zand! Trudie wat is je haar kort, en wat zie je er tanig uit. Wat een machtige reis weer.