Doubs Jura Ain

2 augustus 2018 - Poncin, Frankrijk

Doubs Jura Ain

Het aantal departementen begint nu op te lopen. De sfeer per departement is ook verschillend. In de Doubs belanden we op een camping met relatief veel fietsers die we trouwens onderweg ook zien, allemaal NL.  De Jura is erg schilderachtig.

Een Duitser van > 70 fietst met een aanhangwagen steile hellingen op. Wat zit er in die aanhang: bratwurst, bier of  flammkuchen? We staan zusammen bij een lullige camping die 29 euro vraagt voor een klein tentje. Manfred fietst verder naar het noorden en wij verder aar het zuiden. Hij is al drie maanden op weg.

Bij Poligny worden we getracteerd op een klim van 4km met een flinke stijging en dat rond het middaguur. Daarna belanden we op een hoogvlakte en uiteindelijk op een camping in de Jura. In het restaurant vieren we onze eerste 1.000 km met een lokaal gerecht met gesmolten kaas en andere lokale culinaire hoogstandjes.

Nu berichten we uit Poncin, niet heel erg ver van Lyon.

1. Margo:
    En nu een biertje!
  2. El:
    2 augustus 2018
    Gefeliciteerd met de eerste 1000 kilometers.Wat een fantastische foto, die met die schaduw! De andere ook trouwens hoor. Mooi landschap daar.
  3. El:
    2 augustus 2018
    Hier is trouwens code geel van kracht, vanwege de droogte, maar er komt nog wel water uit de kraan!
  4. Dick Korenhof:
    2 augustus 2018
    In Frankrijk zijn ze overgegaan op bier.
  5. Rob korenhof:
    2 augustus 2018
    Mooie foto's. Gerrit en ik zijn nu op de tterugweg naar Utrecht. Onderweg paar liter water drinken en s avonds lekker biertje.Veel succes met het vervolg.
  6. El:
    2 augustus 2018
    Heerlijk, helder......uit de kraan?
  7. Sandra:
    2 augustus 2018
    Gefeliciteerd met de eerste duizend km. Toch snel gegaan.
    Wat een leuke foto's.
  8. Astrid:
    3 augustus 2018
    Gefeliciteerd, 1000 km! Dat is snel gegaan. Top! Prachtige foto's.
  9. Melinda:
    7 augustus 2018
    Hoeveel rijden jullie per dag? Of verschilt dat..week voor jullie was ik ook in de Jura! Gr melinda