Guaruja

23 september 2018 - Santos, Brazilië

Het valt niet mee om het schip te verlaten. De bemanning en vooral de captain zijn stipt en gedisciplineerd. Iets wat bij Brazilianen wat minder ontwikkeld is. De “agent” is veel te laat en we verlaten het schip dan ook pas om 11.00 uur. Onze fietsen bungelen aan een koord in de lucht en de bagage in een grote zak waar ze normaal zand in vervoeren.

Aan de kade ontspint zich een gezellig geouwehoer waarbij nutteloze handelingen worden afgewisseld met veel gefrons. De oplossing is eenvoudiger: we lopen gewoon met de fietsen en de bagage het terrein af. Beat Winkler spreekt vloeiend Portugees en sluit direct vriendschap met allerhande opzichters. Twee fietsen brengen een wereldhaven in verwarring. Over kasseien achter een auto rijden we naar de douane die nog middagpauze houdt. Na een uur wachten arriveren ze en in 2 seconden waren we klaar. We fietsen door Santos en aan met de ferry naar Guaruja. Morgen verder langs de kust naar Bertioga en verder. We fietsen nu de “verkeerde” kant op omdat we zijn ingegaan op de uitnodigign van Beat om deze kust vanuit zijn woning(en) te verkennen. Maandag verwachten we daar aan te komen in Boicucanga.

1. Sandra:
    23 september 2018
    Het 1e grote avontuur de oversteek zit er op. Ik kijk steeds erg uit naar jullie leuke verhalen. Volg het op de voet.
    Veel fietsplezier en mooie verhalen verder.
    Groetjes Sandra
  2. Sophie:
    Veel plezier!
    Prachtige foto's en tekening! Heeft Beat die gemaakt?
  3. Dick Korenhof:
    Nee Fabienne.
  4. A.Scheffers:
    23 september 2018
    Eindelijk in Zuid Amerika. Heel veel plezier met het vervolg van deze bijzondere reis.
    Leuk om de verhalen te lezen.
  5. Jan en lida:
    23 september 2018
    Eindelijk weer aan wal, zou ik denken.
    Wij genieten een beetje mee. Mooie en leuke foto’s.
    Heel veel plezier verder. Hier is het blubberweer.😘
  6. Corrie Zwaaneveld:
    23 september 2018
    Zo, veilig aan de overkant gekomen!
    Ben benieuwd naar jullie verhalen uit Zuid-Amerika.
  7. Marise bastinck:
    24 september 2018
    Fijn om weer een verhaal te lezen; zo beleven we het toch maar mooi mee!
    Tot het volgende verhaal maar weer!
  8. El:
    24 september 2018
    Wat fijn om weer eens iets van jullie te horen. Jullie bestemming klinkt als een lekkere bonbon (gianduja) Weten jullie nog hoe chocola smaakt? Nu even Eldestinonorte dus. Veel plezier!