Luxembourg

26 juli 2018 - Luxemburg, Luxemburg

Het laatste deel van de Vennbahn brengt ons tot in Trois Verges, overigens loopt de Vennbahn niet zo ver. Dat merk je, want het laatste deel is af en toe klimmen. Daarna 28 km over een gevaarlijk drukke weg naar Wiltz waar zich een luxe gemeentecamping bevindt. Zwemmen, koken en eten.

Donderdag naar Luxemburg stad op basis van “de groene weg naar de Middellandse zee”. Na 80km fietsen in ongelofelijk heet weer (35 - 40 graden) en aanvankelijk ook flink stijgen, troffen we een Indiase buschauffeur aan het begin van Luxembourg stad die ons wel bij een halte wilde afzetten, niet te ver van de camping. De rit voerde ons door alle delen van de stad en uiteindelijk konden we uitstappen om toch nog 4 km te fietsen. De camping gaf een vertrouwd gevoel met Nederlands als voertaal en kroketten voor het avondmaal. Morgen rijden we Frankrijk binnen.

1. Rob:
    26 juli 2018
    Nu al met de bus... dat belooft niet veel goeds. Beetje vettigheid eten kan ook geen kwaad trouwens.
  2. Margo:
    26 juli 2018
    28 km grote weg, brrrrrrr dan ben je heel blij als je eraf kan.
  3. El:
    26 juli 2018
    Hebben jullie een fijn plekje in de schaduw gevonden? Ik ben jaloers op jullie avondmaaltijd met kroketten! Mmmmm!
  4. Sophie:
    26 juli 2018
    Luxemburg al. Zo dat gaat lekker snel! Zet hem op!