Potosi en Sucre

10 februari 2019 - La Paz, Bolivia

Heb je wat oud zilver staan? Een redelijke kans dat het gedolven is in Potosi. De Spanjaarden waren gek op goud en zilver en gebruikten de inheemse bevolking en geïmporteerde Afrikanen als slaven om het te delven.

In het “zilvermuseum” van Potosi komen we een Zuid-Koreaans meisje tegen die in Arequipa, Peru werkzaam is. We beloven langs te komen.

Sucre is een erg mooi geconserveerde stad met een prettig leefklimaat. Op de markten kun je een zeer breed assortiment groentes en kruiden kopen. Het hostel is bevolkt door de gebruikelijke set van Fransen, Duitsers en Engelsen aangevuld met een Japanner die met noodles loopt te sjouwen.

Na 2 dagenbesluiten we het vliegtuig naar La Paz te nemen om een gevaarlijke rit met de bus van 12 uur te vermijden. Dat blijkt een gelukkige greep, want de nacht dat de bussen rijden is er een hoosbui wat altijd leidt tot brokstukken op de weg. De taxichauffeur op weg naar het vliegveld had wat te lang naar Verstappen gekeken en rijdt als een gek.. Maar we komen aan en het weer is goed om te vliegen.

1. El:
    10 februari 2019
    Geweldige foto's van de plaatselijke vrouwen. Dik? Welnee, gewoon veel laagjes kleding over elkaar...
    Denk je veilig te gaan vliegen, moet je nog wel even een roekeloze taxichauffeur trotseren.😱
  2. Rob:
    10 februari 2019
    Alweer met het vliegtuig? En dus weer die fietsen (de)monteren? Nog geen last van vliegschaamte?
  3. Mieke korenhof:
    10 februari 2019
    Mooie verhalen en foto’s! Leuk om mee te lezen. En die vrouwen zijn niks veranderd sinds wij er waren. Gaan jullie nog de ‘death road’ Fietsen? Wij hebben het overleefd :-) maar ik zou het nu niet snel weer doen. Maar jullie zijn al wel wat gewend natuurlijk. Geniet van jullie mooie reis!
  4. Trudie Korenhof:
    10 februari 2019
    Onze fietsen hebben we achter gelaten in Salta, noord Argentinië. Ben blij dat ik niet in La Paz hoef te fietsen. De straten zijn hier abnormaal steil.
  5. Margo:
    10 februari 2019
    Wat een fantastische foto's weer. Schitterend die 'massieve' kleurig gekleedde vrouwen.
  6. Trudie Korenhof:
    11 februari 2019
    Wij fietsen niet de death road. Diegenen die het wel deden hebben geluk het te kunnen navertellen, vooral bij regen.
  7. Alida van de Breevaart:
    11 februari 2019
    Ze kennen waarschijnlijk geen APK !