Remoncourt

29 juli 2018 - Remoncourt, Frankrijk

We fietsen van het ene AirBnB adres naar het andere, simpelweg omdat de auteur van het boekje de Groene weg niet altijd rekening houdt met slapen onderweg.

Met wat omfietsen, de groene weg de groene weg latend, komen we langs tal van aardige Fransen. Een vrouw van ongeveer onze leeftijd spreekt ons aan al zittend op de stoep van een supermarkt met een liter verse jus d'orange en yoghurt bekertjes: "wilt u soms een douche bij me nemen?". Zien we er zo uit? Vriendelijk slaan we het o zo zorgzame aanbod af.

1. El:
    29 juli 2018
    Ze bestaan dus echt....., aardige fransen!
  2. Bert:
    30 juli 2018
    Dit deel van Frankrijk (Lotharingen) is dunbevolkt en arm. Toen ik er 10 jaar geleden doorfietste was het moeilijk om in de leeggelopen dorpjes nog iets tegen te komen waar je een kop koffie kon drinken. Ook veel chambres d'hotes en hotels waren gesloten. Als je het plateau van Langres (altijd tegenwind!) eenmaal achter je hebt wordt het beter.
  3. Dick Korenhof:
    30 juli 2018
    Bert, het gebied is nu zo mogelijk nog dunner bevolkt. Voor eten maken we veel gebruik van supermarkten. Door AirBnB vinden we meestal wel wat, want campings zijn dun gezaaid. Frankrijk heeft AirBnB echt ontdekt en de Fransen zijn thuis erg vriendelijk, maar ook indien je de weg vraagt.