Bestemming onbekend

14 september 2018 - Mansfield, Verenigde Staten

Bestemming onbekend

De bemanning is uiterst behulpzaam en de medepassagiers maken het verblijf erg aangenaam. Boven op het dek zagen we de Kaap Verdische eilanden voorbij komen en koersen nu naar Salvador de Bahia (17-09) en van daaruit direct naar Santos, de haven van Sao Paulo (21-09).

Varen met een containerschip betekent dat je niet weet wanneer je gaat, maar ook niet waar je naartoe gaat. Het schip doet Rio de Janeiro niet aan, waarschijnlijk vanwege te weinig lading. Nu hadden we zelf al besloten dat we niet naar Rio gingen vanwege de lastige situatie alles daar ergens achter te moeten laten omdat je eigenlijk weinig veilig de stad in kan.

Aan boord als passagier is Beat Winkler, Zwitser, maar woonachtig bij Sao Paulo. We mogen zijn huis benutten in Maresias aan de kust en kunnen van daaruit eigenlijk de mooiste  kust gaan bekijken tussen Rio en Sao Paulo. We blijven wat dagen tussen Rio en Sao Paulo en gaan daarna langs de kust afzakken.

1. Sophie:
    14 september 2018
    Klinkt als een goed begin van Zuid Amerika!
  2. Margo:
    14 september 2018
    Leuk om van jullie te horen! Klinkt goed! Wij drinken dit weekend op jullie bij De Smidse. Zijn een paar dagen in Mechelen.
  3. Marry Korenhof:
    14 september 2018
    Mooi wat te horen! Is de hemel mooi s'nachts? En de zon op- ondergang goed te zien?koken jullie ook weleens? Lieve groeten.
  4. Joke Hofman:
    Wat een mooi verhaal! Fijn te horen dat jullie zo genieten. Liefs, XX
  5. Ria Stijger:
    16 september 2018
    Fjn dat het gezellig is aan boord en jullie straks bij aankomst gebruik kunnen maken van het huis van jullie medepassagier. Hoe is het weer. Geen last van allerlei orkanen? Groet Ton en Ria
  6. El:
    16 september 2018
    Wat fijn dat je zo iemand treft op die schuit. Misschien houden jullie er ook nog een adresje in Oekraine aan over? Kunnen jullie daar ook gelijk langs fietsen... Wij zijn net terug van een wandelvakantie in het Altmuhltal en we beginnen al aardig te kraken. Quintus zijn pootjes zijn ook een stukje korter geworden.