Aan boord

5 september 2018 - Valencia, Spanje

Waarschijnlijk zijn we de eerste en laatste fietsers die de maatschappij accepteert.

Aangekomen in de haven zijn we te vroeg, zetten onze stoeltjes neer en lezen een boek. Vrachtwagens rijden af en aan. Om 12.00 gaan we naar de eerste post die belt CMA-CGM en we mogen doorrijden. Bij de ingang van de terminals worden we terug gestuurd. Levensgevaarlijk zo zou later ook blijken.

Bij de officinas van BEST weet iemand zich wat te herinneren en we mogen een hek door. Aan de andere kant wacht een Dacia Dokker, toch geen auto om twee grote fietsen in te proppen. Maar stuk voor stuk gaat wel. Trudie als eerste en aangekomen bij de Litani is de Oekraïense bemanning bijzonder vriendelijk en tilt de fiets meteen het schip in over een eindeloze looptrap. De bemanning is voor dit schip vrij vers dus de mannen doen hun best. Eenmaal beiden aangekomen, worden we door de captain persoonlijk begroet. Hij lijkt op een Britse rockster.

De bemanning telt 29 man en er zijn 6 passagiers, 3 vanuit Zwitserland, 1 Luxemburgse en wij. Van de bemanning krijgen we veiligheidsinstructies al lopende in de boot. De keuken is altijd toegankelijk en er is een fitnessruimte en sauna, maar geen zwembad op dit schip.

Het laden en lossen gaat onafgebroken door in een soort van surrealistisch landschap van buitenaardse voertuigen en kranen. De planning is 23.00 wegvaren en 14.00 uur in Valencia.

De hut is best prima ingericht als een soort van hotelkamer en met een prima bed.

’s-Nachts denken we nog in de haven te liggen, maar we kijken tegen een lading containers op het schip aan. Met de bemanning naar Valencia om een pint te vatten en de stad te bekijken.

1. Margo:
    5 september 2018
    Wat een belevenis Trudie en Dick! Leuk zoveel foto's, geeft een goede indruk!
  2. Hella Dankers:
    5 september 2018
    Leuk hoor. Dit vergeet je je leven niet!
  3. El:
    5 september 2018
    Dat vinden wij niet raar, maar dat vinden wij heel byzonder! Fijne cruise gewenst.
  4. A.Scheffers:
    5 september 2018
    Een hele goede tijd aan boord en geniet ervan!!
  5. Astrid:
    5 september 2018
    Leuke foto's! Fijn dat je aan je conditie kan werken🚴‍♂️🏋️‍♀️. Goede reis
  6. Rob:
    5 september 2018
    Oekraïense bemanning, Zwitsers, iemand uit Luxemburg en een schip onder Maltese vlag.... Als dat maar goed gaat. Vanavond captain's dinner?
  7. Rob korenhof:
    Beste Trudie en Dick ,

Hele fijne en vooral rustige reis gewenst. Hopelijk geen last van zeeziekte.
    Nieuwsgierig naar jullie volgende berichten.
  8. Corrie Zwaaneveld:
    Lieve Trudie en Dick,
    een behouden vaart zou ik zeggen en niet verdwalen tussen de containers.
  9. Inge:
    6 september 2018
    Ziet er indrukwekkend uit. Nog mooi wat tijd om jullie spaans op te poetsen. Behouden vaart.
  10. Sophie:
    6 september 2018
    Goede reis en laat je niet onder tafel drinken door die Russen hè ;) Ben benieuwd hoe het is!
  11. Margrietha:
    7 september 2018
    Wow! Dat is ff wat anders dan prikken op de poli.....
  12. Marja:
    8 september 2018
    Goed bezig Truud. Jullie schrijven geschiedenis.
  13. Erica Jansson:
    10 september 2018
    haha wat jullie al niet meemaken. lijkt me geweldig. goede reis en geniet ervan. vanavond wasrschijnlijk eten met de kapitein. is geen "love boat " maar een Engelse rockster is natuurlijk ook niet gek
    en wij maar zwoegen voor de STAR....... zucht