Buenos Aires

31 oktober 2018 - Buenos Aires, Argentinië

In Montevideo sliepen we 2 nachten bij Joaquin op het internet via warmshowers aangekondigd als onderwijzeres. Het bleek een man te zijn en dat had niets te maken  met de liberale wetgeving in Uruguay.

Joachuin had wel 7 fietsen thuis staan, maar was eigenlijk nog niet veel verder gekomen dan Uruguay. Zeer veel fietsers in zuid-Amerika melden zich aan op internet-sites, maar fietsen blijft beperkt en dat is zeker niet alleen een kwestie van geld.

Montevideo was bezienswaardig, eigenlijk meer gezellig dan spectaculair.

Op weg naar Colonia fietsten we de 1e dag 127 km maar het weer zat mee. We sliepen op een ranch met een echtpaar uit de USA waarvan hij "genderdokter" was. Een soort van complete dienstverlening bij geslachtsverandering. De eigenaresse van de ranch serveerde ons op kaasfondue op een zeer idyllische plek. 's-Ochtends hadden zowel Trudie als ik nog hetzelfde geslacht.

Colonia kent een oude Portugese wijk die de moeite waard was om te bezoeken.

De veerboot vanuit Colonia naar Buenos Aires leverde veel gedoe op omdat we de bepakte fietsen ergens achter moesten laten om ze -eenmaal door de controle- weer op te halen. De fietsen met complete bepakking waren dus helemaal niet gecontroleerd.

Bij aankomst in BA regende het, maar we waren snel bij het hotel. De wijk Palermo doet prettig aan met de vele koffiehuizen en restaurantjes.

En nu begint de spannende kennismaking met de famile van Javier. Dus we begonnen maar alvast een speech te schrijven in ons beste Spaans:

Aunque está en español, no sé si lo entiendes. Después de aprender inglés, alemán y francés, solo Trudie podía darse el lujo de ir a una clase de español.

Es posible que hayas pensado que veníamos en bicicleta desde Holanda para nuestro placer. El tráfico en Brasil era peligroso y Uruguay estaba muy tranquilo. Pero ahora entendemos algo más sobre América Latina.

De Enanaf Holland a Buenos Aires, hemos podido pensar por cinco mil kilómetros si estaríamos tan felices de perder a una hija. No

Pero tenemos un hijo: Javier.

Y un hijo es bienvenido a tres mujeres que a veces tosen juntas.

Incluso tenemos toda una familia.

Eres aún más hermosa de lo que sugieren los nombres. Estamos felices de que Javier y Emma la estén pasando bien y que no esté en Sydney.

Entendemos que son tiempos difíciles para la Argentina. A veces pensamos: las personas en América Latina deberían ser capaces de mostrar emociones, incluso si eso lleva a la depresión cada 10 años.

No se preocupe: ahora puede refrescarse en Suiza, un país que se experimenta como extremadamente limpio incluso para los holandeses.

Nos gustaría hacer un brindis a Javier y Emma.

Vamos a explorar otros 10,000 kilómetros de América latina, especialmente Argentina.

1. Margo:
    31 oktober 2018
    Wat een prachtig verhaal weer Trudie en Dick (eh het Nederlandse).
    Is er toevallig een vertaling van de speech beschikbaar? Ik heb geen 10 lessen Spaans gevolgd😉
  2. El:
    31 oktober 2018
    Geen geslachtsverandering, maar wel een zoon gekregen? Muy bien!
  3. Frans Woudenberg:
    Volgens Google Translate is dit de vertaling van de speech:
    Hoewel het in het Spaans is, weet ik niet of je het begrijpt. Na het leren van Engels, Duits en Frans, kon alleen Trudie het zich veroorloven om naar een Spaanse les te gaan.

Je hebt misschien gedacht dat we vanuit Nederland voor ons plezier fietsten. Het verkeer in Brazilië was gevaarlijk en Uruguay was erg stil. Maar nu begrijpen we iets meer over Latijns-Amerika.

Van Holland tot Buenos Aires, we hebben vijfduizend kilometer kunnen denken als we zo blij waren om een ​​dochter te verliezen. niet

Maar we hebben een zoon: Javier.

En een zoon is welkom bij drie vrouwen die soms samen hoesten.

We hebben zelfs een heel gezin.

Je bent nog mooier dan de namen suggereren. We zijn blij dat Javier en Emma het naar hun zin hebben en dat hij niet in Sydney is.

We begrijpen dat dit moeilijke tijden zijn voor Argentinië. Soms denken we: mensen in Latijns-Amerika moeten emoties kunnen tonen, ook al leidt het elke tien jaar tot depressie.

Maak je geen zorgen: je kunt nu afkoelen in Zwitserland, een land dat als extreem schoon wordt ervaren, zelfs voor Nederlanders.

We willen graag een toast uitbrengen op Javier en Emma.

We gaan nog eens 10.000 kilometer verkennen van Latijns-Amerika, met name Argentinië.
  4. Emma:
    31 oktober 2018
    Wat lief! Dat jullie maar een mooie en fijne tijd hebben met Familie Garcia/Fasano! Wij drinken er ook eentje op jullie vanavond.

Salud! Te amamos!
    Javi en Em
  5. Sophie:
    31 oktober 2018
    Veel plezier met de Argentijnse tak van de familie! xx
  6. Inge:
    1 november 2018
    Mooi verhaal hoor. Zo te lezen genieten jullie van de reis.
  7. Marja:
    2 november 2018
    Veel plezier met je soort schoonfamilie. We zijn allemaal trots op je.