Denny Christian in Blumenau

6 oktober 2018 - Blumenau, Brazilië

We fietsen naar Blumenau waar het oktoberfest ons toelacht. Best een grote stad waar een groot terrein is ingericht voor de liefhebbers van dit drankfestijn.

We hebben twee overnachtingen geboekt via AirBnB biij een oude dame in een Duits ogende villa. In de avond op naar het feestterrein. We staan geruime tijd in de rij totdat blijkt dat we naar een andere rij moeten voor kaartjes voor slechts de vrijdagavond. Het verdient blijkbaar aanbeveling om medewerkers in Brazilië overzichtelijke instructies te geven. Bij de kassa ontstaat een discussie hoe we een toegangskaart kunnen krijgen, maar ook een tegoedkaart. Dat laatste blijkt binnen te kunnen.

De discussie levert toch nog iets op, namelijk een 60+ korting.

Eenmaal binnen blijkt dat je tegoedkaart van een paspoortcode of zo moet worden voorzien. Die hebben wij niet bij ons, want in Brazilië gebeurt nog wel eens wat op straat.

Uiteindelijk, na de inschakeling van personen hoger in rang kunnen wij ons tegoed doen aan bier en worst.

Wat Blumenau leuker maakt, is om met willekeurige mensen in het Duits in gesprek te raken. Dat brengt bij hen de hele voorgeschiedenis weer naar boven.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Alida van de Breevaart:
    6 oktober 2018
    Een echt bierfeest met lederhösen . Het lijkt wel een een tentfeest in Oostenrijk.
  2. Frans Woudenberg:
    6 oktober 2018
    Wij voelen ons verwant. Hier ook met grote pullen bier getoast.
  3. Sophie:
    Jawohl!
    Hoop dat het gesmaakt heeft! X
  4. Trudie Korenhof:
    6 oktober 2018
    Echt hefeweizen bier, heerlijk.
  5. Wouter Wadman:
    6 oktober 2018
    Haha hebben jullie het met de locals nog over hun herkomst gehad? Hoe die Duitse enclave midden in Zuid-Amerika is ontstaan;-)? Of hebben jullie het gezellig gehouden haha?
  6. Trudie Korenhof:
    6 oktober 2018
    Op straat spreken wij sommigen aan in het Duits en dan moeten ze diep graven in de nostalgie. Het zijn vooral door armoe of religie gedreven emigranten.
  7. Rob korenhof:
    6 oktober 2018
    Bijzonder zo in Brazilie een duitse enclave tegen te komen.
    Ik weet dat er in zuid Brazilie veel Nederlanders wonen.
    wellicht komen jullie daar ook nog
  8. Emma:
    6 oktober 2018
    Ein prosit, ein prosit, der Gemütlichkeit!
    Denk je dat je met een blonde meneer Silva aan tafel zit, maar is het gewoon een Eichmann... ;-)
  9. El:
    7 oktober 2018
    Is dat böckwurst Dick? Gute apetit!
  10. Trudie Korenhof:
    7 oktober 2018
    Ja mit senf, herlich.
  11. Willemijn:
    10 oktober 2018
    Eisenbahn bier! lekker hoor!