Lucas

4 oktober 2018 - Joinville, Brazilië

Van Paranagua naar Itapoa was een regenachtige aangelegenheid. De Brazilianen kennen geen natuurbescherming of monumentenzorg. Formeel natuurlijk wel, maar in de praktijk niet. Op Google maps staat bij Itapoa bos, maar wij reden door een havengebied, net aangelegd,

In Vila da Gloria stopten we bij een jongen langs de weg die erg nieuwsgierig was naar onze trip. Voor de veerboot Sao Francisco do sul moesten we wachten Lucas kwam ons achterna gereden met een warme maaltijd. Hij was ongeveer 20 jaar en studeerde werktuigbouwkunde. Hij wilde ook een wereldreis maken per motorfiets. Voor werk wilde hij Brazilië niet verlaten.

Wel eens 15 km over een bospad gereden waarop 40mm regen is gevallen? Dat is frustrerend.

Diverse malen proberen we Duits te spreken en bij sommigen komt de herinnering weer boven sinds hun emigratie.

1. Rob:
    5 oktober 2018
    Aahh, gelukkig weer frituur. Goed voor de oopbouw van de energie na zo'n blubberpaadje!
  2. Sophie:
    5 oktober 2018
    Echt Braziliaanse kibbeling ;) Hoop wel dat het Nederlandse weer en modderwegen snel ophouden!
  3. Rob korenhof:
    5 oktober 2018
    Hier schijnt uitbundig de zon!!
    Temperaturen van 20 tot 25 graden.
    Kan me voorstellen dat het pittig fietsen is op dat plakkerige zand.
    Ziet er gelukkig wel vlak uit de weg