Maureillas-las-Illas / Berts route

12 augustus 2018 - Maureillas-las-Illas, Frankrijk

Na enkele dagen langs de kust van het uiterste zuiden van Frankrijk gefietst te hebben, zijn we neergestreken in Maureillas-les-Illas. Af en toe kwamen we in mooie plaatsjes, maar soms was het ook een 24 uurs kermis. Voorbij Gruissan fiets je langs een ongeplaveide fietsroute naast een kanaal, (Canal de Robina) erg idyllisch.

Het passeren van Perpignan kostte de nodige tijd. Bij elke grote stad maak je mee dat je op een rode weg  belandt waar je niet mag fietsen. Dat is niet altijd even safe fietsen ook. We doen het rustig aan en komen op de voormalige gemeentecamping van Maureillas-las-Illas.

Bert Verkaik ging ons hiervoor en het is echt een geheimmtip, want de juffrouw van het toeristenbureau en van de boekhandel verzekerden me dat passeren niet mogelijk was omdat daar de grens lag. Googlemaps en een detailaart van editorial Alpina gaven aan dat daar een weg liep naar La Vajol in Spanje. Maandag stappen we op de fiets voor de klim naar Las Illas en aansluitend La Vajol.

1. André:
    12 augustus 2018
    Spanje is al in zicht.... :-)
  2. Sophie:
    Viva espana, bijna!!
  3. El:
    12 augustus 2018
    De juffrouw van het toeristenbureau heeft natuurlijk gelijk. De grenzen zijn gesloten in Europa. Maar, wat gaan jullie smokkelen, sigaretten of boter?
  4. Rob korenhof:
    12 augustus 2018
    Geweldig nu al bijna in Spanje!
    Hoe gaat het fietsen in de warmte?
  5. Evert Kleine:
    25 september 2018
    Canal de la Robine hebben wij ook gefietst vanaf Narbonne naar het einde bij Port la Nouvelle. Onderweg langs het natuurgebied Ile de Ste Lucie heb je het idee of je aan het einde van de wereld bent. Ja zelfs in Europa hebben wij dat zo ervaren!