Vakantie schiereilanden

17 oktober 2018 - Pelotas, Brazilië

Vanuit Xangri-La belanden we aan het meer van Baco Pari. Het is recreatief visgebied, maar niet doordeweeks. Met wat oudere mensen kun je soms Duits praten. Wel moeten we 4 km stuiteren over een met keitjes aangelegde weg om er te komen en ook weer weg te komen.

Om in Tavares te komen fietsen we 112 kilometer, maar de wind zit mee en het hotel is prima. We doen ons te goed aan te veel patat met muziek van Shocking Blue op de achtergrond. Onderweg vraag ik me af of die emigranten hier vonden wat ze in Europa niet meer vonden. Maar elk gesprek hierover wordt niet goed begrepen. De vele Duitsers zijn onderdeel van de Braziliaanse cultuur geworden.

Vandaag een rit van 131 km voor de boeg met aan het einde een veerboot die ons naar Rio Grande brengt. We belanden in de hoerenbuurt van Rio Grande waar de portier ons verzekert dat de buurt supersafe is. Toch benieuwd wat ik vannacht vastpak.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margo:
    18 oktober 2018
    Mooie verhalen en foto's weer! Handig, jullie huis achter je aan te laten rijden. Scheelt veel gezoek😉
  2. Rob:
    18 oktober 2018
    En: wat heb je vast gepakt afgelopen nacht? Was het een prettige emotie?